Επιχειρηματικότητα και Facebook

5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Βαθμολογία 5.00 (3 Ψήφοι)

Επιχειρηματικότητα και Facebook

Είναι πλέον δεδομένο ότι τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας των ανθρώπων, καθώς τα τελευταία χρόνια αφενός ασχολείται συνεχώς περισσότερος κόσμος με αυτά και αφετέρου ο χρόνος που αφιερώνουν οι χρήστες κατά τη διάρκεια της ημέρας έχει αυξηθεί σημαντικά. Στο επίκεντρο φυσικά βρίσκεται το δημοφιλέστερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, που δεν είναι άλλο από το Facebook.

Για να μη μιλάμε μόνο θεωρητικά, αλλά με αριθμούς και στοιχεία, οι ενεργοί χρήστες ημερησίως υπολογίζονται αυτή τη στιγμή περίπου στο 1,28 δισεκατομμύριο, σύμφωνα με στατιστικά που δημοσίευσε το Facebook για τον Μάρτιο του 2017, ενώ η πλειοψηφία αυτών αποτελούν χρήστες που προέρχονται μέσω κινητού. Πρόκειται βέβαια για άκρως εντυπωσιακά νούμερα που δεν θα μπορούσαν να αφήσουν αδιάφορο τον σοβαρό επιχειρηματία.

Χωρίς αμφιβολία, η ανάγκη παρουσίας στο Facebook είναι δεδομένη και ήδη οι ενεργές σελίδες μικρών επιχειρήσεων έχουν ξεπεράσει τα 50 εκατομμύρια, ενώ συνεχίζουν να αυξάνονται ραγδαία. Εξάλλου, το μόνο εύκολο είναι να γίνει αντιληπτό από τον καθένα ότι αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος προσέλκυσης πελατών. Μέχρι εδώ καλά λοιπόν.

Επιχειρηματικότητα και Facebook

Το κακό της υπόθεσης είναι ότι οι περισσότεροι επιχειρηματίες δεν γνωρίζουν ή γνωρίζουν ελάχιστα να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογικές δυνατότητες, με αποτέλεσμα να υποπίπτουν σε ερασιτεχνικά σφάλματα, τα οποία «βγάζουν μάτι» κι έτσι βλάπτουν την εικόνα της επιχείρησής τους. Είναι αλήθεια ότι οι περισσότεροι σκέφτονται επιπόλαια και χρησιμοποιούν το Facebook με την ψυχολογία του κοινού χρήστη αντί του έμπειρου επαγγελματία.

Είναι αστείο αλλά και ταυτόχρονα τραγικό ότι ουκ ολίγοι επιχειρηματίες ξεκινούν κάνοντας με το «καλημέρα» ένα μοιραίο λάθος: δημιουργούν Προφίλ αντί για Σελίδα διότι δεν διακρίνουν καν τη διαφορά. Δεν είναι σε θέση να αντιληφθούν ότι τα Προφίλ προορίζονται για ανθρώπους και οι Σελίδες για τις επιχειρήσεις. Εν συνεχεία, μάλιστα, σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να αποκτήσουν πελάτες, καταφεύγουν σε απανωτά αιτήματα φιλίας σε γνωστούς και αγνώστους, πράγμα που τελικά έχει τα αντίθετα αποτελέσματα από εκείνα που προσδοκούν.

Επιχειρηματικότητα και Facebook

Όσοι διαβάζετε αυτές τις γραμμές και έχετε κάνει το παραπάνω λάθος, καλό είναι να σπεύσετε άμεσα στη μετατροπή του ερασιτεχνικού Προφίλ σε μια επαγγελματική Σελίδα που αξίζει στην επιχείρησή σας. Περισσότερες πληροφορίες για το πώς θα το κάνετε μπορείτε να βρείτε κάνοντας κλικ εδώ.

Ένα ακόμη σφάλμα που κάνουν αρκετοί είναι ότι προχωρούν σε αμέτρητες προσκλήσεις εντελώς στην τύχη και μη στοχευμένα, απλά για να μαζέψουν «Likes». Αυτό που δεν γνωρίζουν είναι ότι τα «Likes» από μόνα τους δεν σημαίνουν τίποτα αν δεν υπάρχει συγκεκριμένη στόχευση σε κοινό που να το αφορά η επιχειρηματική δραστηριότητά τους.

Αν π.χ. πουλάτε βιβλία επιστημονικής φαντασίας σε ανθρώπους που διαβάζουν μόνο ερωτική λογοτεχνία ή που -ακόμα χειρότερα- δεν διαβάζουν καθόλου, τα αποτελέσματα για εσάς και την επιχείρησή σας θα είναι μηδαμινά. Κανείς δεν θα ενδιαφερθεί για τις αναρτήσεις σας, ενώ μπορεί ακόμα και κάποιοι να ενοχληθούν. Σε κάθε περίπτωση, θα βγείτε χαμένοι διότι είτε δεν θα υπάρξει καμία αλληλεπίδραση με τους χρήστες, με αποτέλεσμα το Facebook να πάψει την προβολή των δημοσιεύσεών σας στους χρήστες αυτούς, είτε ενδέχεται οι δημοσιεύσεις σας να ενοχλήσουν και τελικά ορισμένοι να κάνουν «Unlike».

Επιχειρηματικότητα και Facebook

Άρα, θα πρέπει ο επιχειρηματίας να είναι προσεκτικός και να έχει μια συγκεκριμένη στόχευση και στρατηγική. Δεν μπορεί να αφήνει τα πράγματα στην τύχη διότι η αποτελεσματικότητα απαιτεί μελετημένες ενέργειες. Εξάλλου, η επιτυχία με την αποτυχία βρίσκονται πολύ πιο κοντά απ’ όσο πιστεύουμε και κρίνεται πολλές φορές στις λεπτομέρειες. Αυτές οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά.

Έστω λοιπόν ότι μέχρι εδώ τα κάναμε όλα σωστά και είμαστε έτοιμοι να απευθυνθούμε σε ανθρώπους που είτε είναι ήδη πελάτες μας, είτε υπάρχουν οι προοπτικές να γίνουν. Αρκετοί επιχειρηματίες βομβαρδίζουν τους fans τους με αλλεπάλληλες δημοσιεύσεις και προσφορές, προκειμένου να πουλήσουν. Θέλουν να βγάλουν χρήματα και προσπαθούν να πείσουν με επιμονή το καταναλωτικό τους κοινό να αγοράσει. Εδώ βρίσκεται και το πιο μεγάλο λάθος: τους αντιμετωπίζουν όλους μόνο ως πελάτες.

Μια σοβαρή επιχείρηση όμως δεν είναι δυνατόν να αντιλαμβάνεται τους ανθρώπους σαν τσουβάλι με χρήματα διότι αυτό δημιουργεί άσχημες εντυπώσεις. Ο επιχειρηματίας πρέπει να αναπτύξει ανθρώπινες σχέσεις με τους πελάτες του και να επιδεικνύει τις ευαισθησίες του. Αυτό φαίνεται πολύ από τον τρόπο που το χρησιμοποιεί το Facebook ο καθένας και από το τι δημοσιεύει.

Το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι προσεκτικά επιλεγμένο και να μην έχει πάντα σκοπό του το κέρδος. Η υπερπροσφορά προϊόντων και υπηρεσιών κουράζει και δεν αποτελεί σωστή μέθοδο επιτυχίας. Το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι ενδιαφέρον, συναφές και χρήσιμο, χωρίς να έχει πάντα ως στόχο την πώληση.

Ένας πολύ χρήσιμος κανόνας είναι αυτός του 10-4-1 που προτείνουν οι Kipp Bodnar και Jeffrey L. Cohen στο βιβλίο τους B2B Social Media Book. Σύμφωνα με τον εν λόγω κανόνα, μόλις η μία από τις συνολικά 15 αναρτήσεις μας θα πρέπει να οδηγεί σε σύνδεσμο προϊόντος της επιχειρηματικής ιστοσελίδας μας. Οι δέκα θα πρέπει να αποτελούν συναφή και ενδιαφέροντα δημοσιεύματα εφημερίδων, περιοδικών και άλλων σελίδων, ενώ οι άλλες τέσσερις θα πρέπει να αφορούν άρθρα της ιστοσελίδας μας, τα οποία θα πραγματοποιήσουν μια πρώτη γνωριμία των υποψήφιων πελατών με την επιχείρησής μας.

Επιχειρηματικότητα και Facebook

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση